De Bruiloft

Behalve avondvullende stukken schreef Anton Tsjechov een handvol aanstekelijke vaudevilles en eenakters: vliegensvlugge satirische schetsen van menselijke zwakheden en eigenaardigheden. Voor Oerol hernam ’t Barre Land Langs de grote weg en speelde 's middags de voorstelling De Bruiloft.
De bruiloft (1889) "Je kunt beter gaan dansen in plaats van mij lastig te vallen met al dat gepraat." Geen pril geluk op dit bruiloftsfeest. De vader van de bruid is gevallen voor een Griekse banketbakker, de bruidegom aast op een grotere bruidsschat en er moet voortdurend gedanst worden. Op het laatste moment is er een generaal opgetrommeld om het feest wat cachet te geven. Hij blijkt een hardhorende luitenant-ter-zee in ruste die moeilijk tot zwijgen te brengen is. Speciaal voor Oerol maakte ’t Barre Land deze vrolijke en verwarde eenakter van Anton Tsjechov.
Langs de grote weg (1884) "Geen huwelijk zonder stank, geen kroeg zonder drank." Onheilspellend en smerig, oordeelde de Russische censor en wilde het stuk niet vrijgeven voor opvoering. In Tsjechovs eersteling broeit inderdaad van alles. In een herberg trachten zwervers en pelgrims met drank de eenzaamheid van de nacht te verjagen. De tragische liefdesgeschiedenis van een aan lager wal geraakte landeigenaar brengt de gemoederen in beweging en uiteindelijk loopt het volledig uit de hand.
’t Barre Land maakte Langs de grote weg voor het Holland Festival (1998) en speelde het o.a. op het Adelaidefestival in Australië.
Met/van/door: Vincent van den Berg, Margijn Bosch, Jacob Derwig, Anouk Driessen, Peter Kolpa, Ingejan Ligthart Schenk, Martijn Nieuwerf, Daphne de Winkel, Czeslaw de Wijs & Michiel Johannes Jansen (vormgeving), Sanneke van Hassel, Simone Scholts, Ellen Walraven (productie).