Recensie

Ontroerende Tsjechov

Kester Freriks schreef voor het NRC van 4 januari 2011 een recensie over De Kersentuin die hij op 3 januari had gezien in Theater Kikker in Utrecht.  Lees verder »

Klassiek is ook actueel

Roos Euwe schreef voor online kunsttijdschrift Hard/Hoofd een uitgebreid essay over de mogelijkheden van repertoire. Lees hier het hele essay.  Lees verder »

Vooral eerst dit

Loek Zonneveld schreef voor De Groene
Amsterdammer
van 6 april 2011 een snelle schets over Langs de grote weg, die hij te Amsterdam in Frascati 3 zag.  Lees verder »

Lachen als ik dood ben

Loek Zonneveld schreef voor De Groene
Amsterdammer
van 9 maart 2011 een kritiek over Pocoloco, die hij te Amsterdam in Frascati WG zag.  Lees verder »

Meer over:

Irrt, Wirrt van de Veere

Karin Veraart besprak voor De Volkskrant van vrijdag 27 mei 2011 de voorstelling van woensdag 25 mei in Theater Frascati.  Lees verder »

Dagboek van een criticus

Martin Schouten zag Gebruiksaanwijzing: ed. 4 op woensdag 29 september in Frascati 2 in Amsterdam en schreef over onze voorstelling in zijn Theaterdagboek voor TM van november 2010:

Opdringerigheid of het ontbreken daarvan, zou dat tegenwoordig niet het voornaamste verschil zijn tussen slecht toneel en wel te pruimen verrichtingen op de speelvloer?  Lees verder »

Zinneprikkelend beeldend theater

Lorianne van Gelder schreef voor Het Parool een recensie over Seks van 21 september 2010.  Lees verder »

Meer over:

Waterverf in de regen

Loek Zonneveld schreef voor De Groene
Amsterdammer
nr.40 een kritiek over Gebruiksaanwijzing ed. 7 - de eigendommelijke ruimte IV, die hij zaterdag 2 oktober 2010 in Amsterdam in Frascati 2 zag.  Lees verder »

Dagelijks verslag

Seks is een grote beweging die vijftien voorstellingen lang duurt. Dirkje Houtman (dramaturg) bezoekt alle voorstelingen en doet dagelijks verslag.

Dag 15
.

Op de valreep elkaar zien, elkaar aanraken, elkaar slaan. Het is nu of nooit. De liggende vrouw wordt de lucht in getild, reikt naar iets ver weg. Gretig en tomeloos. Ze zweeft als in een droom. De jonge vrouw verft zich tot het beeld van wat zij ooit was terwijl het lied van verlangen door de ruimte schalt. Ongeremd en speels worden de laatste momenten vastgepakt en uitgeklapt. Alles wat was buitelt over elkaar heen in onverhoedse noodzakelijkheid. Er is water en lucht en leven dat eindigt op de grond. Liggen en wachten op wat komen gaat. En toen was het stil. Einde, fin, the end.

  Lees verder »

Meer over:

Seks in het alledaagse

Wilfred Takken schreef voor het NRC Handelsblad van 23 september 2010 een recensie van de eerste voorstelling van Seks.  Lees verder »

Meer over: